شیعیان و عایشه3

اگر کتب امام غزالی،تاریخ طبری،مسعودی،ابن

اعثم کوفی و سایر علمای اهل سنت مطالعه

شود،ملاحضه میشود که عایشه را متمرد اوامر

خدا و رسولش خوانده اند.مگر در سوره احزاب

خطاب به تمام زنان پیغمبر نیامده است که:{و

قرن ی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیه

الاولی}={در خانه هایتان نشسته و آرام گیرید و

بدون ضرورت و حاجت بیرون نروید و مانند زمان

جاهلیت خودآرایی و آرایش نکنید}به همین دلیل

تمامی همسران رسول الله دستور قران را

اطاعت نمودند و به غیر از موارد ضروری از خانه

بیرون نرفتند.برای مثال وقتی از سوده پرسیدند

که چرا حج عمره نمی روی؟ گفت یکبار حج بر

من واجب بوده که به جای آورده ام و از این به

بعد باید اطاعت امر حق{و قرن ی بیوتکن}را

بکنم .ایشان تا زنده بود همین کار را انجام

داد.قران مجید شرط فضیلت زنان پیغمبر را تقوای

آنان دانسته و میفرماید:{یا نساء النبی لستن

 

کاحد من النساء ان اتقیتن}=ای زنان پیامبر

شما مانند دیگر زنان نیستید و از آنان برترید،اگر

متقی و خداترس باشید.

 

درمیان همسران پیامبر عایشه مستثنی بود و از

آیات شریفه تمرد می کرد.برای مثال بازیچه

دست طلحه و زبیر شد و به جای نشستن در

خانه ،به بصره رفته دستور داد تا موهای سر

وصورت و ابروان عثمان بن حنیف _والی منصوب

امام علی (ع)_را در بصره کندند و پس از ضرب و

شتم ،او را با تازیانه اخراج نمودند و بیش از

یکصد نفر از مردم بی دفاع آن سامان را به قتل

 

رساندند که چهل نفر آنها در مسجد کشته

شدند ._به نقل از ابن اثیر ،مسعودی،طبری و

ابن حدید_آنگاه خود با پوست پلنگ و زره

پوش،همانند یک مرد جنگی زمان جاهلیت بر

شتری که عسکر نام داشت سوار شد و به

میدان آمد.در صورتی که همان طلحه و زبیر

ودیگران زنان خود را در خانه نشاندندولی زوجه

پیامبر خدا را با اوصاف فوق به میدان کارزار و

نبرد با علی (ع) فرستادند.همان امیرالمومنینیکه

سه جلد از کتاب صد جلدی حاف بن عسکر در

مناقب وی میباشد.در این کارزار که به دلیل

حرکت عایشه اتفاق افتاد خون هزاران نفر ریخته

شد. جنگ عایشه با علی(ع) نه تنها از روی

محبت به علی نبوده،بلکه از روی عداوت  و

دشمنی با وی بوده و پیامبر خدا (ص) یکی از

نشانه های کر و نفاق را بغض و جنگ با

علی(ع)بیان نموده است.میر سید علی_فقه

همدانی شافعی _در جلد سوم مودت القربی از

خود عایشه نقل میکند که پیامبر خدا(ص)

فرمود:خداوند با من عهد نموده که هر کس بر

علی خروج کند کافر است و جایگاهش آتش

است.نکته جالب توجه این است که که علی

رغم پاسخ عایشه،وقتی از خود عایشه

پرسیدند که چرا با شنیدن چنین حدیثی بر علی

(ع) خروج کردی؟گفت:این حدیث را فراموش

کرده بودم تا آن که در بصره به یاد آوردم.

 

                                                                  ادامه در پست بعدی

/ 1 نظر / 11 بازدید